ki legyen az Év Példaképe 2015 közönségdíjasa!
Bár voltak még saját elképzelései, és nem akart „apuci kedvence” lenni, mégis idejekorán be kellett szállnia a családi cég irányításába. Székely Ádámot eddig minden munkahelyén bedobták a mélyvízbe, most már azonban az apai örökség súlya nyomja a vállát. Az InfoGroup családi cégként versenyez a nehézfiúk között, s nem tagadják: a tudatos tervezés mellett hatalmas szerencse is kellett ahhoz, hogy a válságot ilyen könnyedén túléljék. De Ádám ma már élvezi ezt a történetet.
Interjú a PéldaképpelA magát „papírÅ‘rültnek” valló vállalkozó-menedzser missziója: az átlag lépjen túl azon, hogy a dizájn szó jelentése kimerül a „valami felszínes, csak nézzen ki jól” alapálláson. Üzleti döntéshozókat próbál összekötni tehetséges művészekkel, a jó dizájn ugyanis kifizetÅ‘dÅ‘ befektetés, és errÅ‘l az érintettek a magyar piacon még nem mindig tudnak. Judit három éve szervezi a szakma tíznapos fesztiválját. A Design Hét lehetÅ‘séget ad a pályakezdÅ‘knek az elsÅ‘ lépések megtételére, és közelebb hozza a dizájnt a hétköznapok valóságához, mert annak nagyon is része, csak nem vesszük észre. Judit szervez, telefonál, rohan – nemcsak a munkában, a magánéletében is. Egykori újságíróként hamar rájött, és nem félt magának bevallani: nem az alkotásban erÅ‘s, hanem abban, hogy megmondja, ki miben jó. Most azon dolgozik, hogy újabb üzleti fókuszú platformmal segítse elÅ‘ a magyar dizájn fejlÅ‘dését.
Interjú a PéldaképpelInnovatív gépészeti tervezéssel és gyártással, prototípus-fejlesztéssel foglalkozik Papp Zoltán cége, a CAD Production Kft. Csapatával célgépeket terveznek és gyártanak, egyedi, konkrét célra készülÅ‘ specifikus berendezéseket. Dinamikus gépészeti területrÅ‘l van szó, ahol a feladatok megoldásához nélkülözhetetlen a találékonyság és a magas szintű szakmai tudás. Zoltánnak azon napjai telnek jól, amikor elindítanak egy tesztüzemet, és a berendezés pontosan úgy működik, ahogy a csapata megálmodta. Továbbá, amikor olyan problémára találnak megoldást, amelyre korábban senki.
Interjú a PéldaképpelZsidai Zoltán Roy szinte a Café Pierrot-ban nÅ‘tt fel, a nem éppen vállalkozóbarát nyolcvanas években elsÅ‘ként induló magántulajdonú kávéházban, amelyet a szülei nyitottak meg. Sosem látta a szüleit alkalmazottnak, sokáig mégis biztosra vette, hogy Å‘ nem alapít saját céget. Ma nagycsaládos édesapa és nagycsaládos vállalkozó: négy gyermeket nevel, tíz éttermet és egy szállodát vezet. Ám ez számára nem munka, hanem küldetés: meggyÅ‘zÅ‘dése, hogy ha visszaemeljük Magyarországot az Å‘t megilletÅ‘ helyre a világ gasztrotérképén, a teljes magyar kultúrát jutalmazzuk és támogatjuk. Mert az embert az élményei teszik azzá, ami.
Interjú a PéldaképpelAngliából indult, mégis Magyarországon hozott létre valami rendkívülit Merker Dávid és felesége, Koniorczyk Bori. A tematikus budapesti sétákat kínáló családi vállalkozást sokan ismerik, ám azt kevesen tudják, mekkora munka és felelÅ‘sség áll egy-egy túra mögött. A város megismertetésén kívül Dávid személyes inspirációja, hogy érthetÅ‘vé és érdekessé tegye a tudományt a mindennapi emberek számára. Eközben pedig folyamatosan azon dolgozik, hogy jobb legyen, mint mások.
Interjú a PéldaképpelNem kis elszántság kell ahhoz, hogy valaki prémium olívaolaj-szaküzletet hozzon létre egy olyan országban, ahol nem terem meg az olajfa, az olívaolaj pedig nem része a konyhakultúránknak. Tóth Gusztáv egyik napról a másikra mégis úgy döntött, hogy erre teszi fel az életét. Kicsiben kezdte, pár évig eredeti szakmája, a régészet mellett olívászkodott, és mivel az online értékesítés mellett a kóstoltatást is fontosnak tartotta, saját házukat nyitotta meg a vevÅ‘k elÅ‘tt – közben pedig kitartóan képezte magát. Ösztönösen haladt a célja felé, talán még jól is jött neki, hogy kívülállóként került a hazai gasztronómia világába, de ma már Å‘ a régió legkeresettebb olívaolaj-szakkereskedÅ‘je; a több ezer magánvevÅ‘ mellett csúcséttermeknek, közintézményeknek, világcégeknek szállít. Tavaly több mint húszezer liter termelÅ‘i extra szűz olívaolajat adott el.
Interjú a PéldaképpelSméja Miklós az egyik világhírű magyar startupot, a LogMeInt hagyta ott egy másik startupért, egyben egy, az IT-világnál egyszerre ingoványosabb és rögösebb iparágért. Csapatával azon dolgozik, hogy az autószervizekben digitalizálják a munkafelvételt. Ebben ez a vállalkozás az elsÅ‘ Európában. Rengeteg pénzt áldoznak kutatásra és fejlesztésre, s ha nem fordítanának ilyen magas összeget erre a célra, már két éve nyereséges lenne a társaság. Miklós büszke arra, hogy belevágtak, és arra, amit a csapattal együtt elértek.
Interjú a PéldaképpelHa nincs benned alázat, felejtsd el – ezt tanácsolja az összes leendÅ‘ vállalkozónak Szihalmy Levente, aki jól tudja, mit beszél, hiszen szinte mindent feláldozott azért, hogy hat évig egy sikeres multinacionális karrier mellett üzemeltette bolthálózatát. Mégis azt mondja, egy kis Å‘rültségen kívül kellett a multi esernyÅ‘je is, hogy helyt tudjon állni az élelmiszer-kiskereskedelem kemény világában. Azt azonban soha nem felejti el, hogy a sikert csak ötven százalékban köszönheti magának.
Interjú a PéldaképpelMechatronikai mérnök, örök nyughatatlan, alkotási vágytól fűtött fejlesztÅ‘ és cégvezetÅ‘. Rajong a komplex műszaki rendszerekért, a járműfejlesztésért, a versenyzésért. Szeret elszakadni a konvencióktól, más perspektívából tekinteni a problémákra, és így a szokványos dolgokból merÅ‘ben újakat létrehozni.
Interjú a PéldaképpelKevés vállalkozó mondhatja el magáról, hogy annyi elÅ‘ítélettel kell megbirkóznia, mint Erdélyi Tamásnak és társának, de a szabadtéri sporteszközöket gyártó és tervezÅ‘ fiatalokat még az sem tántorította el, ha a szemükbe nevettek. Miközben itthon azért is éveket kellett küzdeniük, hogy komolyan vegyék Å‘ket, ma már nagyrészt külföldre értékesítenek. A pénzügyi siker mellett azonban már a kezdetektÅ‘l arra törekedtek, hogy valami olyat hozzanak létre, ami nemcsak a társadalomra, hanem a környezetre is jó hatással van.
Interjú a PéldaképpelHogyan lesz egy hajdúszoboszlói strandon dolgozó testfestÅ‘bÅ‘l tucatnyi embert foglalkoztató cég vezetÅ‘je? Egyedi ötlettel, kockázattal, alázattal és sok-sok munkával. Vincze Zoltán tízmilliós tartozással, rengeteg tapasztalattal a háta mögött vágott bele a csillámtetoválásokat, arcfestés-alapanyagokat kínáló vállalkozásába, amely mára több mint tizenkét embernek ad munkát, de ezreknek szerez örömet. Vallja, hogy a kezdeti hibák, tapasztalatok, tudatosság és persze egy kiváló csapat nélkül nem sikerült volna véghezvinni célját.
Interjú a PéldaképpelA kultúra és a közösség az a két érték, amiket Rozgonyi-Kulcsár Viktória át akar menteni a jövÅ‘ generációjának, sÅ‘t, a mostaninak is, hiszen a mai digitalizált világban sokan elfelejtenek könyvet olvasni, színházba járni. Ugyancsak szeretne segíteni a művészeken, akiknek szükségük van menedzsmenti vagy infrastrukturális támogatásra. Minderre pedig egy olyan modellt talált ki, ami Európában is egyedülálló. Létrehozta a független művészeket segítÅ‘ FÜGE ernyÅ‘- és produkciós szervezetet, valamint a Jurányi Inkubátorházat, ami ötven művészi és civil szervezetnek ad közös otthont és alkotóteret. Nem kis kockázatot vállalt mindezzel, olyan utakon jár, amelyek még nincsenek kikövezve, de a nehézségeket feledteti vele, amikor látja megszületni az ötleteit.
Interjú a PéldaképpelZÅ‘di-Sipos Mária 30 éves, de már hosszú utat járt be: újságíróként végzett és dolgozott, majd kommunikációs szakember, késÅ‘bb HR-es lett, és mindeközben elvégzett egy nemzetközi gazdasági mesterképzést is. 2009-ben a HVG Állásbörze marketingese volt, ekkor ismerkedett meg informatikus férjével, fél évvel késÅ‘bb már megszületett a közös cégük. Kezdetben a kreatív feladatokkal akart foglalkozni, de hamarosan észrevették, hogy az IT-üzletág jobban pörög, mint a marketing. Erre fókuszáltak, Mária pedig belecsöppent a projektmenedzsmentbe és ezzel el is indult az informatika irányába. A kiterjesztett valóságnál kötöttek ki, ami akkor még gyerekcipÅ‘ben járt hazánkban.
Interjú a PéldaképpelSaját ötletbÅ‘l, önerÅ‘bÅ‘l és egy tehetséges csapat segítségével hozott létre Szekeres Péter egy olyan netes szövegelemzÅ‘ programot, ami közel emberi pontosságú. Nem véletlen, hogy szép lassan ráharapott a piac, olyan nagy hazai márkák is a Neticle mellett tették le a voksukat, mint a Magyar Telekom, a UPC vagy az Invitel. Egy startup lendületével indultak, de a tudatosságnak köszönhetik, hogy talpon maradtak. És persze annak, hogy egy igazán trendi piackutatási szolgáltatást adnak gyorsan és online. LépésrÅ‘l lépésre haladva szeretnék meghódítani a közép-európai piacot, öt éven belül tizenöt országban jelennének meg, és új megoldásokat is fejlesztenek a szövegelemzésre alapozva.
Interjú a PéldaképpelNem kisebb cél vezérli Szántó Pétert, mint hogy megoldásával, a SpringTab szoftverrel a személyes élmény megteremtésével forradalmasítsa a digitális kommunikációt, és ezzel új lehetÅ‘séget adjon a márkák kezébe a növekedésre. Tanácsadóként kezdte, ügyfele volt például a L’Oreal, az OTP és a MasterCard, két évig pedig a Fashion Street marketingvezetÅ‘jeként dolgozott. A szakma egyik legismertebb szakértÅ‘jeként elÅ‘adott a TEDxYouth-on, és műsorvezetÅ‘je volt az RTL Klub elsÅ‘ startup- és közösségi médiaműsorának, az Infomániának. Úgy véli, az önfejlesztés és a rugalmasság segítette idáig az útján, és az, hogy soha nem adja fel az álmait, még kudarcok esetén sem. SÅ‘t, szerinte a kudarc egyenes út a sikerhez, mert a bukás mindig egy lehetÅ‘ség, amibÅ‘l tanulni lehet.
Interjú a PéldaképpelLe sem tagadhatja, Å‘ már a kapitalizmus gyermeke. A rendszerváltás után született lány érett üzletasszonyként nyilatkozik, de azért fel-felnevet, amikor visszaemlékszik az elsÅ‘ idÅ‘kre. A cégcsoport a borászatokban hulladékként kezelt törkölybÅ‘l kezdett egészséges és természetes olajokat gyártani, ráadásul úgy, hogy az üzemben felhasználatlan melléktermék nem keletkezik. Marianna álma gyerekkorában egy étterem volt ugyan, de a hidegen sajtolt olajokkal nem szakadt el a gasztronómiától, sÅ‘t, új szerelembe esett. Ma már magliszteket és természetes kozmetikai alapanyagokat is készítenek üzemeikben, ahol saját fejlesztési gépeik szeparálják a magokat és sajtolják az olajat. „Savperoxid-szám” – mondja miközben az olajak élettartalmáról faggatom, és még ekkor is átjön, tényleg szinte szerelmes a cégébe. Marianna tapasztalt játékosnak számít a piacon, 12 embernek ad munkát miközben még ma is csak 25 éves. Amikor lehetÅ‘sége volt, kockáztatott. Mert és nyert – ezért is mondhatjuk rá nyugodtan, hogy Å‘ mát tényleg a kapitalizmus gyermeke.
Interjú a PéldaképpelHampuk Richárd éveken át dolgozott egy PR-ügynökségnél. Sokat tanult ott és jól érezte magát, de egyre biztosabb volt abban, hogy szeretne kipróbálni egy másféle modellt. Amikor elszánta magát, felmondott, aztán létrehozta a saját vállalkozását, a Person Communicationst. Be akarta bizonyítani, hogy az ügyfélnek nem kell a második helyre szorulnia a cég nyereségéhez képest. Az értékrendjében egyelÅ‘re mindent megelÅ‘z a vállalkozása, még a magánéletét is. Attól boldog, hogy létrehoz valami nagyszabásút.
Interjú a PéldaképpelDivattervezÅ‘nek készült, végül a torták „felöltöztetésében” találta meg magát Raj Ráchel, aki az ország elsÅ‘ tortatervezÅ‘jeként a legsikeresebb hazai tortarendelÅ‘ weboldalt, a torta.hu-t is üzemelteti. Emellett a zsidó gasztronómia nagykövete is, workshopokon, fÅ‘zÅ‘iskolákban és a tévé képernyÅ‘jén osztja meg a kóserstyle konyha titkait. Saját sorozata nagy siker volt a TV Paprikán, a családi receptjük alapján készült „Raj Ráchel Flódnija” pedig a legismertebb magyar-zsidó sütemény Magyarországon és nemzetközi szinten is. Sikerének titka a magabiztosság, a megoldásközpontúság és az energia.
Interjú a PéldaképpelHuszár András mindig is épített valamit, és nem csupán azért, mert építész. Sokan a falaknál és sarokablakoknál jóval többet köszönhetnek neki: alkotótábort, osztályfÅ‘nöki órát, segítséget, ötleteket, inspirációt. A fiatal építész a Hello Wood egyik alapítója, a „túlórák után ma is tervez házakat”, de fÅ‘leg az alkotótáborból kinÅ‘tt projektre fókuszál. A Hello Wood piaci megrendelésekbÅ‘l él év közben, installációkkal válaszolnak problémákra vagy feladványokra, és közben fontos társadalmi üzeneteket juttatnak célba – most már a határon túlra is. András tanít, ötletel, szervez és ügyvezet. Lendületesen és vidáman mesél arról, hogy miért fontos számára a közösségépítés, és nem bánja, hogy épp saját konkurenciáját neveli ki. A Hello Wood pedig egy csórompusztai magtár mellÅ‘l megmutatta, hogy művészi igényű üzenetek megalkotásával is lehet üzletileg racionális projekteket futtatni – igen, még Magyarországon is.
Interjú a PéldaképpelAz olimpiára készült profi kézilabdázóként, de egy makacs sérülés miatt idÅ‘ elÅ‘tt fel kellett adnia a sportot. Marketing szakos közgazdászként a Baumaxhoz került, ahol négy hónap után már vezetÅ‘ pozícióban találta magát, huszonnyolc évesen száz ember dolgozott az osztályán. A gyermekvállalás egybeesett a karrierváltással. Miután vezetÅ‘ként tudatosan fejlesztette magát és belsÅ‘ tréningeket is tartott, egy képzést követÅ‘en és egy barátsággal „beljebb”, Lerf Andreával együtt indították el elsÅ‘ saját cégüket 2010-ben. A Coaching Team Kft. a fiatal vezetÅ‘ket célozta meg. ElsÅ‘ nyílt képzési programjukat, a Fiatal VezetÅ‘k Akadémiáját százötvenen végezték el, nem eredménytelenül. A kezdeményezés annyira sikeres volt, hogy ügyfélként bejelentkezett a Knorr-Bremse, a Mercedes, a UPC és a Telekom is. Azóta nÅ‘i vezetÅ‘képzÅ‘t is tartottak, de a fiatalokról sem mondtak le, idén indították el az Év Fiatal VezetÅ‘je díjukat. A társadalmi felelÅ‘sség jegyében számos projektben vettek részt, 2014-ben elindították Fiatal Utca nevű kezdeményezésüket, ahol egy mozijegy áráért tartanak tréninget tehetséges pályakezdÅ‘knek.
Interjú a PéldaképpelNéhány művész elvarázsolt világban él, Rizmajer Róbert mégis kÅ‘szobrász-restaurátorként vállalkozást alapított. Az indulás neki is varázslatos volt: egy véletlen telefonhívással kezdÅ‘dött az egész, hogy aztán a nehézségeket legyÅ‘zve három évvel késÅ‘bb már saját cége élén állítsa helyre a körülöttünk lévÅ‘ szépséget.[1] Azt vallja, hogy egy vállalkozónak nemcsak a jelenben, hanem a jövÅ‘ben is kell gondolkoznia. Ha pedig kimeríti a mindennapi hajtás, az alkotásban találja meg a nyugalmat.
Interjú a PéldaképpelA reklámtárgyak piaca rendkívül telített, elszántnak kell lennie annak, aki ide belép, miközben jól eltalált, eredeti, dizájnos és használható produktumot kell kínálnia. Németh Rita vállalkozása pendrájvokat tervez, gyárt és értékesít. Egy cseppet sem aggasztják a körülmények, bízik az ötleteiben, ahogy bízott a döntésében akkor is, amikor édesanyaként gondolt egy nagyot, és a GYES után nem visszailleszkedni próbált, hanem saját erÅ‘bÅ‘l érvényesülni. Gyártott már malacka- és sarokcsiszoló-formájú eszközt is, folyamatosan fejleszti a weboldalát, és mert lépést tart az adathordozók fejlÅ‘désével, szinte minden „kütyü” dizájnosítása megtalálható a kínálatában. Legjobban az önállóságot szereti abban, hogy vállalkozik.
Interjú a PéldaképpelDomokos Béla a válság mélypontján kezdett vállalkozni, annak nehézségei és egy ki nem fizetett számla bedöntötte a cégét. Mindez azonban nem akadályozta meg abban, hogy alig egy évvel késÅ‘bb létrehozzon egy másik vállalatot, ugyanolyan profillal: ipari konyhatechnológiát értékesít, szállít és épít. Másodszorra jóval szerényebb és elÅ‘relátóbb volt, a szerencse is melléállt. Szereti ezt az iparágat, nem bánta meg, hogy újra belevágott.Van tapasztalata a vendéglátásban is, az édesapjától átvett egy panziót és éttermet a szülÅ‘falujában, amelyet a harmadik cége üzemeltet. Tudatosabbá és felkészültté tette az elsÅ‘ kudarc, vállalkozása szépen növekszik.
Interjú a PéldaképpelA Budapesti Műszaki EgyetemtÅ‘l a borászatig nem volt egyenes az út, de Csetvei Krisztina álma a saját bor volt, így gondolt egy nagyot, és belevágott: BudapestrÅ‘l Mórra költözött, és fehérborokat kezdett készíteni. ElsÅ‘ generációs borászként mindent lépésrÅ‘l lépésre tanult meg, kialakítva saját stílusát, amihez egyre több követÅ‘t talál. Borai fellelhetÅ‘k több nívós étterem kínálatában, borszaküzletek polcain, diplomáciai rendezvényeken. 2014-ben a Népszabadság Top 100-as fehérborok listájának elsÅ‘ helyén végzett. Az út elején, tele kihívásokkal, de háta mögött már több díjjal vezeti borászatát Móron, amit az ország öt legismertebb borvidéke között szeretne tudni.
Interjú a PéldaképpelLám István kisiskolás korában találkozott elÅ‘ször a titkosítással egy varázsos világú, de serdülÅ‘knek szóló könyvben. Arra már az egyetemen csodálkozott rá, hogy lehet a kriptográfiával akadémikusan is foglalkozni, és ismét beleszeretett. Diploma elÅ‘tt megalapította vállalkozását, a Tresoritot. Az üzleti felhÅ‘k azon ritka területén ügyködnek, ahol maga a szolgáltató sem fér hozzá saját ügyfelei adataihoz. Az ügyvezetés egymásra épülÅ‘ folyamatait mérnöki feladatnak látja. A weboldalukon tárt karokkal várják a hackereket, 50 ezer dollár jutalom várja azt, aki feltöri a Tresoritot. Évek teltek el a felhívás óta, és még mindig náluk az összeg.
Interjú a PéldaképpelLjasuk Dimitry egy percre sem állt meg. Vagy kukoricát árult a strandon, vagy farmert gyártott az osztálytársainak, vagy – manapság – milliós forgalmú vállalkozásokat vezet. Hazajött Los AngelesbÅ‘l, mert úgy gondolta, hogy neki Magyarország ugyanúgy a lehetÅ‘ségek országa lehet, és soha nem adta fel az álmait. Díjnyertes weboldalával, a globalplaza.hu-val kezdte, amivel több millió magyarnak segített az elmúlt tíz évben, hogy mit és hol érdemes vásárolni. Szerinte a legtöbb ember vágya, hogy nyomot hagyjon maga után, de ehhez nem mindenkiben van meg a kitartás. Ám ha Å‘t négyszer küldték el egy potenciális partnertÅ‘l, ötödszörre is visszament.
Interjú a PéldaképpelÉrtéket akart teremteni, és tenni valamit a környezetvédelemért – ezért állt fel az íróasztal mellÅ‘l Molnár Gábor, és vállalkozásával egyik napról a másikra profilt váltott. Elért eredményeit maga mögött hagyva elkezdett környezetkímélÅ‘, kis energiafelhasználású családi házakat építeni. Az építÅ‘ipar mélyrepülése rá nem hatott, mára az Å‘ cége az egyik legkeresettebb a környezettudatos építkezés területén, köszönhetÅ‘en a prémium minÅ‘ségnek és az elérhetÅ‘ áraknak. Úgy véli, csak úttörÅ‘nek érdemes lenni, ezért sokat áldoz kutatásra és fejlesztésre, van is már díjnyertes innovációjuk és rengeteg tervük a jövÅ‘re nézve. Büszke arra, hogy mindezt a nulláról, rövid idÅ‘ alatt érte el.
Interjú a PéldaképpelSüle Dániel életét gyermekkora óta a sport teszi ki, de sok más társával ellentétben Å‘ az üzleti életben kamatoztatta kitartását és csapatszellemét. Még csak 27 éves, de ha személyi edzÅ‘ stúdiójáról van szó, kevés nála céltudatosabb embert találni. Persze mi mást lehet várni egy kézilabdacsapat irányítójától. Szerinte egy személyi edzÅ‘ olyan, mint egy jó pszichológus, a lelkekkel is törÅ‘dik. Vallja, a sport élmény, és mindent megtesz, hogy ezt minél többen megtapasztalják.
Interjú a PéldaképpelA Green Packaging csomagolástechnikai cég társtulajdonosa régi motorosként kezdett saját üzletébe. „Nem vagyok régi vállalkozó” – mondja szerényen, pedig cége idén 700 millió forint feletti eredménnyel, jövÅ‘re már 1,1 milliárdos bevétellel számol. Nem rossz ez mindössze négy év alatt egy válságból kilábaló gazdaságban. Vaszkó Tibor sokat kockáztatott, de ma azt csinálja, amiben igazán jó – és nem kell kompromisszumokat kötnie. Mikroszkóptól a repülÅ‘ig bármit becsomagolnak, rengeteget innoválnak egy olyan szektorban, ami a laikusok számára unalmasnak tűnhet. Nem enged abból, hogy a piac dönti el, mire van szükség, de a költséghatékony magyar közeg ellenére is kiemelten odafigyelnek a környezetvédelemre. Vaszkó Tibor ugyan nem lett vadászpilóta, de a csomagolástechnika Oscar-díját már besöpörte cégével, és egységet nyitottak Szlovákiában is. A külföldi terjeszkedést pedig folytatják, mert erÅ‘s benne a késztetés, hogy tizenöt fÅ‘s csapatából kihozza a maximumot, és tovább növekedjenek. Egy ideje felesége is a cégnél dolgozik, akivel borkereskedÅ‘ cégük is van.
Interjú a PéldaképpelNem szokványosan indult Alexa Zsolt, Rabb Donát és Schreck Ákos karrierje. A három fiatal az egyetemen találkozott, és mire végeztek, már a saját építészcégükben dolgoztak. A folytatás azonban nem volt mindig ennyire meseszerű: pontosan tudják, milyen az, amikor a megrendelÅ‘k az utolsó pillanatban állítják le az elnyert megbízást, legyen az a kormányzati negyed vagy akár egy irodaház. A válságot átvészelve ma már az jelenti számukra a legnagyobb sikert, ha tapasztalataikat a fiataloknak is átadhatják.
Interjú a Példaképpel